søndag den 13. september 2009

Skumfest

Flasken er blå. Den lover at lugte af hav, men den lugter af sæbe fra svømmehallen. Altså langt bedre end forventet.
Vandet er varmt som motoren på mine forældres Toyota, da den kogte over på den østtyske motorvej engang i start 90’erne. Altså varmere end jeg kan holde til.
Jeg skal i karbad. Med masser af skum. Og med labre Nick Cave - både som bog og musik.
Og det gider jeg egentlig ret godt på sådan en dristigt doven dag, som søndag den 13. september 2009 endte med at være.

Bogen dør – kroppen koger
Selvom Caves kanin er ekstremt underholdene, må den hurtigt vige – musikken går simpelthen ikke med til at dele fokus, og jeg svømmer ud i en højrøstet karaoke. Det bliver en afsindig duet, et råt råbekor med mig og Nick, og nogle gange tager vi PJ og Kylie med i karet. Det er lykkeligt.
Men så kommer krisen.
Vandet skolder huden, så den skifter kulør – fra en bleg kamsteg til højrødt saltkød. Jeg må have noget koldt at drikke.
Men hvordan?
Tørst, panik - stoppe badet?
Død?
En flaske skumbad koster 20 kroner i Bazar Vest

Den iskolde livgiver
Før jeg får råbt på hjælp og kolde øl, går det op for mig, at svaret er simpelt. Den skoldhede vandstråle, der muntert har plasket i karet, har en iskold ven. Jeg skal bare vende låsen den anden vej og læske mig i den iskolde lykke.
Badet kan fortsætte.
Det bedste karbad i mange år.

af La rubia de jamón.

Jeg håber i øvrigt at Nils Thorsen får sit interview – det vil jeg gerne læse:
http://politiken.dk/kultur/article787496.ece

Ingen kommentarer:

Send en kommentar